Charakteristika stavby
Dokumentace pro společné povolení je zpracovávána na základě předchozího stupně – záměru projektu (ZP) zpracovaného investorem. Stavba je projektována již dle nové směrnice 227/2024 sb. a to ve stupni Dokumentace pro provádění stavby (DPS).
Předmětem stavby „Rekonstrukce nástupišť v ŽST Valašské Meziříčí“ bylo zřízení celkem 5 nových nástupištních hran. Včetně nového podchodu a částečná rekonstrukce výpravní budovy, plus nutné přeložky zabezpečovacích, sdělovacích a silnoproudých sítí a trakčního vedení. Nové nástupiště si vyžádají i nový kolejový svršek a spodek. Tato stavba by měla předcházet související stavbě investora Správy Železnic s názvem „Revitalizace traťového úseku Vsetín (mimo) – Valašské Meziříčí (včetně)“.
Na začátku projekčních prací bylo dohodnuto zpracování architektonické studie (AS) na výpravní budovu a celkovou koncepci ŽST. Valašské Meziříčí. Zpracovatelem této studie byla vybrána architektonické kancelář AOSI Ing. Arch. Ivo Stejskala.
Výsledkem této aktualizace je kompletní demolice výpravní budovy včetně souvisejícího objektu SŽ (původní 4.podlažní budova) a nové zpracování těchto objektů. Dále z AS vychází také zastřešení nástupišť a grafické ztvárnění nového přístupu na dvojici nových ostrovních nástupišť.