Cílem stavby byla rekonstrukce více než deseti kilometrů železniční trati, jež prochází krajem Zlínským a Olomouckým. Původní zařízení a infrastruktura nevyhovovala požadavkům a nárokům moderní železniční dopravy. Předmětem stavby bylo zvýšení rychlosti na části dvoukolejné železniční trati č. 280 Horní Lideč státní hranice – Hranice na Moravě, v úseku Valašské Meziříčí – Hustopeče nad Bečvou včetně stanice Lhotka, která tento úsek dělí přibližně na poloviny.
V rámci stavby byl rekonstruován železniční svršek a spodek, včetně odvodnění. V celém úseku, bylo dosaženo traťové třídy zatížení D4/120 a prostorové průchodnosti pro ložnou míru UIC GC. Byly rekonstruovány všechny železniční mosty a propustky, vybudován nový podjezd pro převedení cyklostezky. Zcela byl přestavěn silniční nadjezd v km 17.3 spolu s navazujícími silničními rampami, z důvodu nedostatečné podjezdné výšky pro převedení trakce.
Návrhová rychlost trati po rekonstrukci je V100=140km/h, V130=145km/h, V150=145km/h a Vk=160km/h (profily V150 a Vk budou platné po zavedení ETCS).
V žst. Lhotka nad Bečvou byla provedena rekonstrukce celého kolejiště (rekonstrukce železničního svršku a spodku včetně odvodnění, výhybkových zhlaví a zapojení vlečky spol. DEZA. Užitné délky hlavních a předjízdných kolejí byly prodlouženy a umožní průjezd nákladních vlaků délky 740m. Bylo rekonstruováno zařízení pro cestující – nové ostrovní nástupiště a podchod se zřízením bezbariérového přístupu na nástupiště, jeho zastřešení a informační systém.
V rámci stavby byla dále provedena rekonstrukce úrovňových železničních přejezdů, rekonstrukce trakčního vedení a ukolejnění, rekonstrukce sdělovacích, zabezpečovacích a silnoproudých zařízení a rozvodů včetně osvětlení.
V přednádraží žst. Lhotka nad Bečvou byly upraveny zpevněné plochy a osvětlení; byly realizovány stavební objekty protihlukových stěn omezující škodlivé účinky hluku z železniční dopravy.
Pro obec Lešná byl zřízen chodník pro pěší podél komunikace III. třídy č 03562 v délce 180m, který zlepší propojení vlakové a autobusové dopravy.
V žst. Lhotka byla zcela přestavěna výpravní a technologická budova. V průběhu stavby jsme jako generální projektant zpracovali, pro OŘ Olomouc, projektovou dokumentaci na novou čekárnu a sociální zařízení, které bylo umístěno v technologickém objektu v původní releové místnosti. Realizaci se povedlo skloubit s hlavní investiční stavbou. Rekonstrukce celého objektu je tak kompletní včetně navazujících terénních úprav a zpevněných ploch.
Základní údaje stavby
Začátek stavby: | |
Úpravy kabelizace | km 14.895 |
Kolejové úpravy | km 15.962 |
Konec stavby: | |
Kabelová trasa | km 24.995 |
Kolejové úpravy | km 24.238 |
Celková délka stavby včetně kabeláže: | 10.10 km |
Celková délka kolejových úprav činí: | 8.276 km |
Základní kapacitní údaje stavby | |
Délka kolejového svršku 60 E2 15700m | |
Délka kolejového svršku 49 E1 3500m | |
Počet nových výhybek 23ks | |
Mosty propustky: | |
Návěstní lávka | 2 ks |
Most – podjezd pro budoucí cyklostezku | 1 ks |
Železniční mosty | 4 ks |
Železniční propustky | 10 ks |
Podchod v žst Lhotka | 1 ks |
Silniční nadjezd v km 17.3 | 1 ks |
Zrušené propustky | 8 ks |
Protihlukové stěny v délce | 1343 m |
Úpravy výpravních budov v Hustopečích n Bečvou a v žst Lhotka | |
Komunikace a zpevněné plochy ve výměře cca | 4000 m2 |
Zhotovitelem stavby byla „Společnost Hustopeče“ zastoupená vedoucím účastníkem STRABAG Rail a. s. a společníkem Elektrizace železnic Praha a. s. Investorem stavby pak byla Správa železnic, Stavební správa východ, a generálním projektantem společnost MORAVIA CONSULT Olomouc a. s.
Stavba byla zahájena dne 1. 6. 2019 a ukončena dne 30. 4. 2021.