Listopad 22 2024

Jsme součástí dalšího projektového týmu VRT

Ze severní Moravy se vrháme na Vysočinu. V nejbližších měsících a letech zúročí naši specialisté zkušenosti z přípravy projektu VRT Moravská brána II. Správa železnic vybrala konsorcium, jehož je společnost MORAVIA CONSULT Olomouc a.s. významným členem, pro přípravu další velmi rozsáhlé projektové dokumentace pro povolení záměru – stavby „RS 1 VRT Světlá nad Sázavou – Velká Bíteš“, zkráceně nazývané VRT Vysočina II. Jedná se o soubor projektů úpravy žel. uzlu Jihlava, vybraných segmentů konvenční sítě a především části budoucí vysokorychlostní tratě Praha – Brno – Ostrava v délce 80 km. Projektově zpracujeme všechny klíčové stavební profese náročné partie stavby v členitém terénu Vysočiny v úseku mezi Jihlavou, Velkým Meziříčím a Velkou Bíteší. Navrhneme vysoké náspy, hluboké zářezy, přeložky komunikací, mosty, tunely, protihlukové stěny, vodohospodářské stavby a to vše s respektem ke krajině, šetrně zasazené do přírody a okolní zástavby tak, aby zprovozněná trať umožnila jízdu vysokorychlostních jednotek 320 km/hod.

https://vrtky.cz/vysocina-2

https://www.spravazeleznic.cz/-/posledni-usek-vysokorychlostni-trati-mezi-prahou-a-brnem-ma-sveho-projektanta